fredag 13 juni 2008

Bonnie Prince Billy är nån ny? artist som snart är aktuell på Berns. Vet inget om honom egentligen men han har världens fulaste bild på sig själv på affischen som sitter klistrad runt om i stan.
Vad är det för snubbe kan man undra? Och varför såååååå ful bild?
Vad det nu än är så tvärnitade jag framför bilden, visade den för två kompisar, skrattade ut det hela men nu sitter jag här och lyssnar på hans softa musik. Och gillar det.
Är det för att jag är fotograf - som jag överhuvudtaget såg bilden och började undra? Hur många potentiella lyssnare missar han inte på grund av så tragiskt ful bild?
Och hur många lyckas han plocka upp?
Jag blir provocerad och jag vill veta. Ska jag skriva till honom? Jag kanske får ett svar...

Vädret har framochåter idag. Nu är det varmt och fint igen. I ugnen puttrar matexperiment som skall ätas upp imorgon.
Idag äter vi nåt annat.
Jag har lyckats fixa med bilder idag - alltid något - och mailat tryckeriet där jag ska trycka mina canvasbilder. Måste få iväg en provbild denna helg, så jag vet att det funkar.

Inga kommentarer: