måndag 23 juni 2008

Ju mer sofistikerat vårt samhälle blir, desto mer irritation uppstår när man hela tiden måste sätta sig in i nya system, nya tekniker och när systemet emellanåt inte fungerar.
Ibland känner jag en inre stress: jag hänger med nu men sen?
Emellanåt känner jag ett tvång att sätta mig in i saker som jag för stunden inte behöver veta: som hur går det egentligen till när man köper och säljer en lägenhet?
Eller: man borde väl titta igenom sina fonder och sparkapital för bästa avkastning.
Till och med incheckning på Arlanda känns allmänt jobbig.
Varje gång samma sak!
Så jag ringde idag. Bara för att kolla vad de har ändrat nu. För de ändrar alltid nåt. Jag ska ju åka med UNGDOMAR som har en annan typ av SPECIALBAGAGE (fiskestuff). Jag=vuxen med levande specialbagage.
Ja, det är lika bra. Alltid är det nåt som kostar som det sofistikerade systemet inte har tagit i beräkning. Ska man egentligen behöva betala för nåt som de inte har gjort reklam för?
Vad säger den allmänna reklamationsnämnden om det?
Jag har skrivit och klagat får se vad jag får för svar.
Man ska nog stanna hemma i fortsättningen.

Inga kommentarer: