onsdag 11 juni 2008

Frukost med Johan. Bilddiskussion och teknisk hjälp. Tänk att jag kan bistå någon i nöd. Trevligt.
Det regnar idag. Helt OK för min del.
Rödluvan får majs, tonfisk och tomat. Låter som en hyvens diet.
Får kryptiskt mail från en frilansjournalist. Extra direktiv för en plåtning ingen har bett mig att göra. Tjoho, tänker jag. Men så verkar det som att hon har misstagit sig. Dubbelkoll kommer säkert att ge vid handen att det inte är mitt uppdrag.
Hur snopet kan det bli?
Symboliskt?
Inte ens det blir mitt.
Tjugo i fyra imorse/natt ringer någon ärthjärna som mumlar fram nåt på ett språk jag inte förstår. Väser hallå, vem är det och sånt som "sluta ring tjugo i fyra".
Personen lägger på.
Varför ringer folk mig exakt samma tid? Olika människor? Tjugo i fyra.
Med nöd och näppe somnade jag om.
Ärthjärna.

Inga kommentarer: