onsdag 25 juni 2008

Glocalnet suger fett!

Drömmer att jag är med i ett hippiegäng. Vår uppgift är att sätta dit hemska personer, lite som den engelska deckaren med ett gäng con-artists. Fast det här betydligt mindre sofistikerat. Så jag börjar mitt uppdrag. Efter en stund upptäcker jag att det hela är en kopia från plotten från en existerande film. Tänker förbrilt - hur slutar den? Vad förväntas jag göra? Mitt undercover är att som en korvgubbe baka bullar i en murad grill utanför tunnelbanan.
Onsdag.
Frulle och tampas med diverse abonnemangsuppsägningar för min brors räkning.
Glocalnet är rabbiata. Jag får inte ombesörja det, kan inte ens lova att det går bra med hans personnummer. Brorsan måste göra det själv.
Jag föstår säkerheten. Men gissa om det är svårt att sitta i telefonkö om du hänger från taknocken på ett bygge.
Samtal nummer två: "Hur kommer det sig att han inte kan ringa själv?"
Då gick jag i taket.
Det är massor av yreskgrupper som inte kan sitta klistrade vid en telefonkö!
Ombesörj önskemålet ögonaböj!

Inga kommentarer: