måndag 9 juni 2008

Födelsedag och vattenskada

Idag fyller Rödluvan sex år. Egentligen borde hon få en smörgåstårta baserad på lax men vem har råd med sånt när fotojobben tryter?
Mitt viktiga möte är tyvärr inställt idag, hade sett fram emot det. Men vad gör man?
Inväntar annat jobb i eftermiddag.
Anar väderomslag. Saknar värmer redan. Det är nollgradigt i Kiruna och jag tyckte de snackade om snö.
Aldrig mera Norrbotten!
Fast det är en stor skillnad mellan kusten och det övriga. Inte bara med vädret.

Jag har en återkommande dröm, fast i olika skepnader. I drömmen upptäcker jag att lägenhet har ett extra, oanvänt rum. Ibland är det helt tomt, ibland fullt med kartonger och skräp. Som igår. Kartonger med tyg, stuvbitar och mösterdelar till 1400-tals dräkter. Lägenhetens extra rum hade egen ingång, så det gick inte att gå från lägenheten direkt till rummet. Man var tvungen att gå ut i trapphuset för att kunna komma in. Det var därför jag inte visste om det. Plötsligt började det rinna vatten från taket utmed väggen. Jag vänder mig till Anya och säger: "Är det riktigt vatten eller drömmer jag". Jodå. Vattenfrån taket. Dags att ringa HSB men hittade inte telefonnumret för jag hittade inte glasögonen.
Jätteintressant va?

Inga kommentarer: