söndag 8 juni 2008

Indy, allergi och gamla rockare

En av mina favvofilmer gick på tv igår: "Den gröna milen". Den är verkligen bra: innehåll, spänning och sorgesam. Tänkte inte se den men ramlade in efter att Indiana Jones (den senaste) hade punkterat intresset.
Indiana J har vissa poänger. Trevligast är när det blir lite lugnare och man samtalar om mystiska saker. Tråkigast är alla långrandiga biljakter. Gissa vad det är mer av...
Vissa oneliners är roliga som när hans nya (antagligen hans son) partner tittar uppgivet på Indy (efter lite jakt och slagsmål) och säger nåt i stil med:
-Are you a teacher?!
Och Indy rycker på axlarna svarar som bara Indy kan:
-Parttime.
Det är amerikansk humor. Och den fungerar.
Sen är det filmade serierutor. Ryssarna är onda, har Cabaret-frisyrer och bryter på ett icketrovärdigt sätt.
Gäsp bigtime.
Smäll pengarna på färre biljakter och börja regissera skådisarna, är mitt råd till Steven. Men han lär skratta hela vägen till Cayman Islands.
Not impressed med andra ord.

Allergin har skjutit nya höjder. Nu måste jag ha nåt för näsan också. Problemet är att jag alltid glömmer/förtränger vad jag har haft året innan. Dessutom kostar det så himla mycket men vad ska man göra?

Återupptäckte de gamla rockarna Whitesnake igår.
http://www.youtube.com/watch?v=tj0kThNzHdU
Älskade den här låten när den var aktuell.
Finns som unplugged också.
http://www.youtube.com/watch?v=XC-ZQw8-E-w

När vi ändå är inne på rockare som kör lite lugnare tongångar. Men inga sliskiga ballader!
Robert Plants "Ship of fools".
http://www.youtube.com/watch?v=iYhDPgRvSaU

Inga kommentarer: