fredag 6 juni 2008

Fyra bröllop, Love actually, Notting Hill - engelsmännen kan sina romantiska komedier. Helt galna saker händer men man tror på karaktärerna. När amerikanarna gör samma sak misslyckas det ganska ofta. Den senaste, Made of Honor med McDreamy i huvdrollen, är patetisk trots vissa mysiga ingredienser, som skottar i kilt.
Allt blir överdrivet. Inte nog med att tjejen träffar en skotte och Patrick Dempsey-killen fattar äntligen att hon är den rätta. Killen hon träffar är stenrik, duke och brygger egen whiskey. Som en jädrans Danielle Steele-roman.
Och vad är det med amerikaner och deras giftemålssjuka?
Blä. Nu är chokladen slut och cidern utdrucken. Jag tittar på Vittula istället. Karg svensk humor.
Och om du någonsin gifter dig - bjud inte mig för jag avskyr bröllop (glad för din skull bara jag slipper tillsällningen!). Avskyr också dop och begravningar. Av de tre så lovar jag att komma på din begravning.
Tjoho!

Inga kommentarer: