lördag 28 juni 2008

Lördag

Ovan att cykla. Sex kilometer gör ont i häcken.
Dollarstore. Ser ut som ett hangar utanpå men lite som ett mini mini-Ullared inuti. Inga kläder direkt men inredning och annat till hus & hem. Jag köpte godis till killarna.
I Boden håller man på att bygga och riva omvartannat. Man ska bygga en galleria i stan, på gågatan. Det sägas att affärer som Kapp-Ahl och H&M är på väg. Det kommer att märkas i Luleå, när bodensaren stannar hemma.
Inspekterar På Andra Sidan Träsket och hamnar tillslut hos grannen tvärsöver. Fint väder (nu är vi där igen) som sedan övergår till kyla och moln. Hur gick det till? Huttrar ovan under filt.
Hänger tvätt, steker hamburgare, fiskesnubbarna har dragit till ett graranterat fiskfullt ställe.
Så mycket mer sker inte här egentligen.
Gjorde min en timmes runda i morse. Man kanske skulle cykla en sväng fast det gör ont där bak... om ni nu vill veta det.
Träffade en kompis igår. Vi satt i timmar och försökte lösa lite problem. Det kändes som ett garnnystan där man drar i en tåte så tjorvar det bara ihop sig ännu mer. Tror jag löste ekvationen när jag promenerade imorse.
Fick ett samtal från lilla Nila igår - "Kommer du till oss imorgon?" Hon bor i Göteborg...
Det är ju gulligt att nån frågar efter mig. Det är alltid små barn...
Jag tror jag har skämt bort folk. Så kan det vara! Gäller ju inte alla. Men särskilt några.
Skitsamma.

Inga kommentarer: