måndag 31 mars 2008

Jag bestämde mig redan igår: måndag ska bli en väl uppskjuten bokföringsdag. Så blir det typ 12 grader varmt och jag gör en tysk en: håller fast vid min plan.
Att sortera i papper må vara trist men det är en välbefinnande känsla som sprider sig efteråt och till och med mitt i. Som att jogga enligt vissa.
Kom ganska långt.
Men sen gick det inte att ignorera, att våren var här.
Knallade iväg till Scandinavianphoto (en 30-minutare) och hämtade julpåsen: nytt objektiv, stativ och batteri.
Fortsatte med bokföring - och - tja, det går inte så fort. Är ingen hejare på Exel, inte som photoshop. Men det går.
Middag: kyckling och sallad. Har en specialsallad eller- några specialingredienser som man kan hotta upp vilken sallad som helst.
- Rödlök
- Skivade, gröna oliver
- Dressing gjord på fransk senap, olivolja och vitvinäger
- Parmesanost
Mums!
Ser serier på datorn.
Den numera nedlagda serien "Dirt" spelar i en helt egen division. Varför den har blivit nedlagd är en gåta men enligt amerikanska mått lär bristande tittarsiffror vara huvudanledningen.
Huvudet på spiken kan vara den riktiga. Den är nämligen sylvass och högaktuell.
Ibland sätter jag kaffet i halsen av pur wow-effekt.
Den är värd ett bättre öde. Men den är för för vass. Så tolkar jag det.
Courtney Cox från "Vänner" är suverän och är dessutom seriens producent.
I säsong två finns en figur som heter Milan (Paris) hon är porträttlik, har en liten hund, heter Carlton i efternamn och hamnar i fängelse men slipper galant ut precis som förebilden.
På tal om serier: "L word" som var, otrots min heterosexuella hålling (kände att jag var tvungen att kommentera det), en av favoriterna (intressant och välspelad) har lite spårat ut. Känns emellanåt som en medelålderssnubbes värsta våta dröm.
Varför skulle tjejer - bara för att de är homosexuella - automatiskt hysteriskt springa omkring och ragga upp den ena bruttan efter den andra FÖR ATT DE SKA VARA SOM MÄN? Göra som män av tradition alltid har gjort?
Jag undrar om det skapar ånget hos lesbiska som inte vill agera på det viset.
Ibland blir det helt enkelt patetiskt.
Som mycket annat var det bättre i början.
Annars för jag en diskussion med Florre och Krooken på msn och tackar gudarna för MSN annars skulle vi ingen kontakt ha.

Inga kommentarer: