tisdag 4 mars 2008

Pinholekamera och kyrkogårdar




Började dagen med att spana in kilramar på Classe och en liten resväska för Parisresan. Mötte upp med Carro på Kulturhuset och blev sittande där och pratade Viktiga Saker i en dryg timme. Vi lunchade sedan med Ricki. Restaurangen Rice är inte riktigt som den brukade. Service var seg och ganska tafflig. Men sushin var som vanligt. God. Eller OK.
Vi pratade bland annat om vår kommande ännu namlösa bildgrupp/konstnärskollektiv som vi ska ha med M & J.
Nu är vi fem. Fab Five, typ. Kul! Ser framemot det. Har saknat det här. Men nu verkar vi alla mogna för detta storverk. Två ord är dock bannlysta "om" och "försöka".
Jag har väckt liv i ett nygammal intresse: kyrkogårdar. För massor av år sedan var jag ut på Galärkyrkogården vid två tillfällen. Nu traskade vi ut i flödande solsken och vass iskall vind. Jag plockade bort min glugg från kameran och satte ditt mitt pinhole-kit som jag inte har använt på ett och halvt år. Det var i september 2006 som jag plåtade mamma med pinhole i solskenet på verandan. Det var sista gången mamma röstade i riksdagsvalet. Samma parti år efter år.
Jaja. Så är det.
Läser vidare i "Hanteringen av odöda". Den är verkligen jättebra. Den måste läsas.

Inga kommentarer: