måndag 17 mars 2008

Kyrkogårdsfashion à la Bladh

Kyrkogårdar. Har en fabless för dem. Borde åka till New Orleans av samma anledning. Fast då blir jag riktigt rädd. Voodoo! Huuuuuuu!
Tre bilder från Père Lachaise i Paris. Tog med mig rekvisita i form av en svart spetsgardin. Isabella höll med ball lackjacka. Kill your darlings men jag kunde inte sluta. Gardinen hängde med på varenda ruta. Och sen kan man inte välja.
Jag är typ, apnöjd. Om man får säga sånt själv. Annars är jag ganska trött på min fotostil. Inte den här utan när jag ska försöka plåta klassiskt foto. Det ser bara trist ut när jag ska göra det. Är inte mycket för streetphotography. Får inte riktigt till det. Eller så ser det så kliniskt ut.
Lämnade in Holga-rullarna idag. Mina vätskor är för gamla för att man ska våga soppa. Så jag gick till Team och blev nostalgisk över vätskelukten. Parfym i mina näsborrar! Men nähä ingen sv/v här inte. Det hade jag glömt. Blev hänvisad till Berras eller rättare sagt Indigo tvärs över skolgården. Ja, det var lite hemligt för det fanns ingen skylt. Stegade fram till två inrökta snubbar.
"Letar efter Berra" säger jag.
"Ja, det är jag", svarar den ene och ber mig gå in. På bordet i lokalen ligger en gul, för mig mycket välkänd fotopapperskartong. Det står Lars Tunbjörk på lappen. En mycket välkänd svensk fotograf.
Det här är plejset som håller på med analogt när hela världen andas digitalt. Också stället där man lämnar in om man vill få nåt gjort på rikt'.
Det blir nog smådyrt och jag tror att Crimson är bra mycket billigare, även om Berras verkar vara ett tryggt ställe att lämna sina rullar. Men ska soppa själv så småningom.
Klicka, lyssna, njut och le!
http://www.youtube.com/watch?v=hUoYDJDiY6U

1 kommentar:

Anonym sa...

Hello. This post is likeable, and your blog is very interesting, congratulations :-). I will add in my blogroll =). If possible gives a last there on my blog, it is about the Wireless, I hope you enjoy. The address is http://wireless-brasil.blogspot.com. A hug.