lördag 8 mars 2008

Inför Paris

Snart, snart Paris...
Fördelar med att resa tidigt: du har en hel dag tillgodo.
Nackdelar: förutom att gå upp tidigt, tja, tunnelbanan har inte ens börjat gå.
Tittar på SAS-hemsida. Man kan checka in hemifrån. Men vad betyder det exakt? Man kan också checka in via automater. Det låter smidigt. Jag känner mig lite ängslig. Annat var det förr - inte för att det nödvändigtvis var bättre men enklare. Fanns inga alternativ att ta hänsyn till! Man ställde sig i incheckningskön. That's it. Det kan man ju fortfarande göra men man sparar tid när all övrig tid går åt till... säkerhetskontrollen! Mitt verkliga hatobjekt.
Så här tidigt på morgonen vill man ju också spara tid. För hur långt i förväg bör man vara? Egentligen? Incheckad och klar-tidsangivelse finns på hemsidan men...
Behöver jag checka in bagage? Har två väskor. En ryggsäck med kläder & stuff och en liten kameraryggsäck. På planet får man bara ha ett kolli och nu när allt är så mycket mer säkerthetshetsat blir jag osäker.
Tack för att ni har läst så här långt!
Ibland önskar jag att jag reste mer så man fick in alla rutiner och inte blev så halvhispig för avresan. Känner inte igen mig själv. Gillar inte den här biten om jag ska vara råärlig.
Kör gärna ned det i halsen på mig sen men det är som det är.
Måste resa mer eller tro att det löser sig. Vilket det alltid gör. Det vet jag i alla fall.
Man ömsar skinn och håller på bli äldre.
Det är så det är!

Inga kommentarer: