onsdag 19 mars 2008

En kaka på posten

I min familj kallar vi det Norgeväder. Det vi ser utanför fönstret. När snö yr kors och tvärs, oregelbundet. Och helt plöstsligt är det lite sol för att mulna igen och börja yra igen.
Vi kallar det för norgeväder för vi brukade åka till släkten runt påsk. Och påsk innebär ostadigt väder, särskilt i fjällvärlden.
Min vinter har varit fantastisk för jag har sluppit snö på alla sätt och vis. Det lilla som har kommit har varit typ OK. Smällar man får ta. Antar jag.
Vet inte om jag skrev innan men det blir ingen ersättning från VISA angående min flygförsening. Men från SAS får jag en kaka via posten! Lite plåster på såren. Men kaka ska jag helst inte äta. Inte för att jag fikar särskilt mycket. Det har jag dragit ned på utan större problem. Jag är ju inte i Boden - där man fikar typ hela tiden.
Men den ser god ut. Typ toscakaka med choklad runt. Men hur färsk kan man undra.
Har hämtat holganeg från han Berra. Ser bra ut om man bara håller upp neggen mot lampan. Inget ljusbord. Överkurs.
Annars planerar jag att köpa ett stativ och trådutlösare. Sånt som varje fotograf behöver. Har bara haft en egen prioriteringslista. Och nu är det dags.
Men först en ny säng. Varför dröjer jag? Vad tror jag ska hända? Ska jag vänta ytterligare? Snacka om att skjuta upp saker.

Inga kommentarer: