söndag 23 mars 2008

Jag brukar säga att man inte ska öppna instanskuvert på kvällen. Det finns nämligen inget du kan göra åt saken där och då. Men min ångest över instanskuvert har faktiskt lagt sig.
Man ska heller inte starta en kreativ process för sent på kvällen för då snurrar det resten av natten.
Började fundera över nya objektiv till kameran. Köpte fototidningar igår med diverse tester. Precis när jag skulle till och sova kände jag objektivlocken fladdra runt framför ögonen. Tog ett aktivt beslut (även den talangen har vuxit med åren) och la dem åt sidan. Inget beslut skall tas ett på natten.
Jag tror dock att jag vet vad jag vill ha. Nu börjar det bli lite grejer igen att köpa. Kanske det är dags för en avbetalningsdeal? Lättare att dra av sedan.
Idag är det tvätt och datamys som står på programmet men ute är det fabulous väder att man blir alldeles pirrig. Kallt men fint.
Fast jag vill vara inne och mysa så snöstorm hade passat mig bättre.
Marianne & familj ska grilla korv i Rålis sen ska hon basta. Bastu går fetbort i min bok. Skönt men jag tycker det är läbbigt att svettas med folk instängd i ett rum utan fönster och luftfuktighet typ 200 %. Andas!
Men en promenad måste jag ta lite senare. Luft & motion.
Min dator har börjat sega sig. Som en försutten 42-åring från Boden. Måste rensa, städa och hotta upp den. Det kanske gäller mig själv också.
Somliga åker till Ungern på måndag och det låter trevligt. Mitt minne av Ungern är gammal som gatan - 1980 - men det jag minns är bara positivt. Gamla hus, god gulash, fantastiskt bad i Balatonsjön och märkligt språk. Jag var bara 14 år då och världen har förändrats enormt sedan dess.
Andra är upp i Sälen. Benji visade att de sänder live från backen hela tiden så han skall ställa sig i backen, ringa till mig och vinka.
Jag sa att världen har ändrat sig.
När jag var liten och en helikopter flög över Vittjärv, vinkade jag varje gång för jag var övertygad om att min äldsta brorsa Johnny satt i den.
Jag undrar om vinka är ett sätt att visa att man inte håller i ett vapen, som när man skakar hand.
Det sägs att honnör-gesten kommer från att vika upp visiret på plåthjälmen (typ medeltid) för att spana in sin fiende och visa sin sårbarhet. Låter rimligt.
Utan vapen = sårbarhet.
Nu=tvättstuga. Del 2.

Inga kommentarer: