onsdag 5 mars 2008

5 mars - är det nåt jag borde komma ihåg?

Min dator är tung av skit och viktiga saker. Måste rensa. Igen.
Modeveckor runt om. Cay Bond, trendanalytiker sitter i morgonTV och uttalar sig. Som vanligt finns inte så mycket att säga som svar på programledarens fråga: "Hur ska vi se ut i höst?". Man enas om färg och elegans. Som det brukar då. Någon röd tråd kan Cay inte hitta. Inte vi heller!
I höst sätter jag på mig samma duffel jag bär nu. Så enkelt är mitt modeliv. Och så tråkigt.
Varje morgon är det musik i rutan. Varje morgon. Vilket gör att kvaliten skiftar. Ett är då säkert: svensk electronica suger. Halkar oftas på att sångaren/sångerskan lämnar mer att önska.
Det är som svensk film och taskigt ljud.
Ska väl inte gnälla på filmproduktion. Igår sa jag att all film är genialisk. Bara att sy ihop filmpåsen är ett gott betyg.
En natts sömn tar ur mig sådana idéer.
Annars irriterar jag mig på den här reklamen.
http://www.youtube.com/watch?v=Jfsg3aG4wNc
Spana in Victorias överläpp och knotiga ben! Är det ett skönhetsideal? Ser ut som avskalade gamla träd som ligger slängda i ett dike.
Jag byter kanal eller gör stora A på toa när den reklamen kommer. Men låten - förföljer mig!
Till helgen är det Andra chansen. Spännande. Nordman mot Androla. Tror mig veta vem som går vidare. Men de stöter på patrull längre fram. Hurdetnuänär så vinner de inte i Globen. Jag sätter mina sura slantar på Charlotte eller BWO.
Men världen har förvirrat förr.
Idag klipper jag av mig lite ris. Kan inte se ut som en vintrig nyponbuske på huvudet när jag ska iväg på tur till Paris. Även om det är en kyrkogård jag ska besöka!

Inga kommentarer: