lördag 29 mars 2008

I mitt huvud snurrar det kameror, objektiv, inköp, kvitton, nätverk, galleri, utställning, bilder... Det är inte hysteria, inte i närheten. Sover jättegott om natten. Och kan lägga ifrån mig ett kreativt arbete, mitt i utan problem.
Fotovärlden erbjuder så många vrår: det är den uppenbara tekniken, sin egen vidareutbildning, inspiration till bilder, analys av desamma, all marknadsföring, jakt på miljö, pappersarbete, planer, konstnärlig utveckling, nätverkande, googla på hemsidor, googla på spörsmål, hjälpa andra att komma igång...
Kort sagt jobbet blir aldrig klart.
Det kan låta skrämmande men om man vänder på slanten så blir man aldrig uttråkad. Det går inte. En omöjlighet.
Idag ska jag träffa herr Johan. Ska höra hur Frankrike var och den eventuella fotograferingen på fjälltoppen sen behöver jag diskutera kamerautrustning. Han har en fin en...

Inga kommentarer: