fredag 21 mars 2008

Ingen passande rubrik

Städar. Våren är lika år från år. Obarmhärtigt ljus (även om det snöar idag) visar på vinterns slarv. Så är det. Man städar undan men damm lägger sig lite varstans när man sover, jobbar, äter och är i samma rum. Det med eller utan katt. Så var det långt innan Jum-Jum föddes.
Det är likt förbannat trist att städa. Fast ibland OK. Madonna sätter an tonen och rutinen är ungefär densamma. Halvvägs tar jag paus för golvet måste toka i ett rum för att jag ska kunna fortsätta.
Idag är det ok.
Jag själv ska duscha när allt är klart. En sorts reningsprocess. Sen ska jag spruta håret fullt med svindyr mousse som ska vara bra för mitt hår.
Förra påsken var förfärlig. Tänkte att om jag håller mig sysselsatt detta år så klarar jag mig. Nu när långfredagen är här ett år senare och min katt lever och mår och andra ledsamheter börjar blekna, är inte problemet lika överhängande.
Och sysselsatt kan jag hålla mig i alla fall. Ligger efter med Paris och Holgabilderna är inte ens inskannade. Samt att jag vill fortsätta med min utställningsidé och bokföringen är inte gjord...
Ja, du ser.
Det är bara att nyttja dagarna som står till buds.
Senare idag kommer Benji. Ska laga nån god mat men vad? Och vi ska se en film givetvis. "The invasions" hade jag tänkt med Daniel "James Bond" Craig och Nicole Kidman. Har ingen aning på vilken kvalitetsnivå den befinner sig på.
Nä, nu ska jag fortsätta med rum nr två.

Inga kommentarer: