tisdag 9 oktober 2007

Sekter & Scrapbook

Mitt förhållande till pengar får jag inget grepp om. När de ska ut ur plånboken kan jag ibland känna panikångest. Man måste om så för sin hälsas skull, släppa det krappaktiga taget. Det måste vara en inochut annars kommer det inga nya. Hur konstigt det än låter.
Handlade teknik för 2000 nåt i går. Jättekul men det gräver...
Drar mig för att boka julresa till Boden. Är det penningaångest eller står det för nåt annat - att jag inte vill dit?
Jag vet inte.
Drömde konstiga drömmar i natt. Helena blev som den onda dockan så till slut tog jag stryptag på henne ute på Väg 97 mot Jokkmokk. Jag sa till Linn: Tror du hon säger nåt till Annika och Gunnar?
Linn svarade: Jag tror du skrämde skiten ur henne.
Sen ville jag ha allt ogjort. Vi skulle aldrig bli kompisar igen.
Vaknade och pustade ut. Stryptaget var ett minne blott.
På tal om stryptag: en sektavhoppande kvinna blir intervjuad och berättar sin makabra story. Det jag undrar över att sektmedlemmar ids åka globen runt för att få tag på avhoppare.
Snärj en ny person måste ju vara lättare, eller hur?
Man snackar också Scrapbooking på Efter Tio. Det om nåt kan ge en ångest. Har du varit inne på Panduro? Man går dit med förväntan och går ut nedtryckt i skorna.
Scarpbooking ser såååå mysigt ut, lager-på-lager som jag älskar. Men har man inte tilllräckligt med stuff så ser det mesigt och jätte, jätte epigt ut. Sen måste man ha tid och idéer eller komma över det faktum att man kanske måste till en början planka vad andra scrapbook-fantatser har gjort.
I handeln finns kit att köpa. Ganska dyrt tyvärr.
Man liknar det vid modern syjunta. En del träffas för scrapbook-marathon. Istället för att man som förr sydde lapptäcke. Det här verkar roligare dock.
Jättestort i USA. Ska fråga Meagan om man håller på med sånt Down under.
Är det inte jätteintressant vad som finns där ute?
Sekter & scrapbook-marathon.
En återkommande mardröm jag brukar ha är att jag är med i en sekt, har upptäckt vad de går för, måste planera en flykt men samtidigt vara inställsam.
Är det vad livet går ut på?

1 kommentar:

Anonym sa...

Mitt miserabla liv skulle väl bara resultera i en Crapbook...Nu var jag väl lite rolig?
/A