onsdag 24 oktober 2007

Recycling i fotovärlden ger pengar

Det bästa med att vara fotograf är att du kan sälja en bild flera gånger. Det är den sanningen paparazzi känner till.
OK. Nu har jag köpt svindyra tofflor och inlägg i skorna. Nu jävlar - på ren svenska.
Jag vet att jag tjatar om Facebook men jag tycker det är helt fantastiskt. Jag kanske tillskriver den större betydelse men det är symboliskt - för mig i alla fall.
Det jag tappade en gång i tiden behöver inte vara förtappat. Skitspännande, eller hur?
Så, det känns som nåt större håller på att hända. Det bubblar nerifrån botten av jorden. Det gör livet betydligt mer spännande än att betrakta det på annat vis.
Kanske är det just det man slarvigt brukar kalla för livskris. Var glad att du krisar lite. Om det innebär att du gör en inventering av ditt liv och skapar en nystart är det bara att gratulera.
Det är som med pengar: håll inte för hårt i dem. Om du ska få in nya måste gamla ut. Därför ska här shoppas.
Vaddå?
Jag som aldrig är sjuk verkar ha dragit på mig en förkylning. Köpte Enchinagard och droppar 20 droppar i ett halvt glas vatten varannan timme. Låter som: gå runt brunnen baklänges på onsdagar när månen är i nedan.
Går det så går. Med eller utan placebo effekt.
Om tjugo minuter stakar sig Vendela Kirsebom igenom sitt top modell stockholm-manus. Måste se fast jag lider.
Imorgon är det torsdag igen. Gympa & Yoga. Ska man göra sånt i början av sin förkylning?

Inga kommentarer: