lördag 13 oktober 2007

Jag hade en toppenkväll igår. Efter tips från Knoll & Tott drog jag till Lidl och köpte ingredienser till hamburgare. Det är så gott när man steker dem hemma. Tittade på Vem vill bli miljonär (varför fråga?) och glufsade i mig. Rikard vadhannuheter är lite småläbbig tycker jag. En sån där präktig kille som går i gårdarna och försöker pracka på folk Lyssna till Läraren. Jehovas typ.
Jag tror han är kall och oberäknelig.
En kille vann en massa pengar och jag blev mätt. I pausen av Idol riggade jag studioblixt. Fick ett plötsligt sug efter att plåta - mig själv. Så där satt jag i sängen - i ena handen höll jag kameran (tungt) och i den andra hårfönen (varmt) sen lekte jag medans Rödluvan hoppade runt bland sladdarna.
Jättekul.
Sen måste jag städa bort allt.
Mindre kul.
Det är kul att jobba med bilder i Photoshop. Jag har bara nosat på toppen av isberget som det heter men jag lär mig hela tiden nya saker. Den här bilden ser tagen ur nån 1700-tals film eller hur?
Allt i shopen.
Utröstningen fortsätter i Idol. En minifavorit åkte igår. Jag tycker Patricia verkar mysig men hon väljer helt tråkiga låtar som gör att hon bleknar bort. Det var kritik från juryn, befogad sådan.
Marie Picasso fortsätter att imponera. Hon väljer inte fel låtar. Hon blir kvar till slutet. Hon och Daniel. Daniel - perfekt stämma, säkerhet och HAN väljer med omsorg. Fullträff varje gång.
Amanda är en riktigt coolkatt men emellanåt är det så falskt.
På tal om cool katt: Doris Lessing. Vilken krutgumma! Sätter journalisterna på plats. 88 år going on 89. Och hon har en katt som heter Jum-Jum fast skall visst stava det annorlunda.
What else? Jo Linnea har slutat krycka sig, haltar så vi haltar bort till festen drar några bira och sen var det klart.
Jag har förlikat mig.
På tal om fest: klassfesten i Boden - tre har anmält sig från min klass berättade Anki på mail. Tjoho liksom!
Ett mindre tjoho - Kim Kärnfalk från Friends, som klev ut ur kammaren och berättade att hon är bisexuell har gift sig fast med en man. Detta har varit svårt att svälja för vissa av Kims lesbiska vänner och bekanta. Småsint har de vänt henne ryggen. De känner sig besvikna.
Vad är det i ordet BIsexuell de inte förstår?
Jaja. Så mycket av förståelse och solidaritet.
Människor, människor...

1 kommentar:

Anonym sa...

Snygging!!