onsdag 3 oktober 2007

Daily news

De spelar "Fame" på radion och jag sjunger med. Rödluvan blir helgalen. Jag kan inte avgöra om hon kråmar sig av vällust eller om hon lider.
En stol är ju ledig efter Clabbe.
Vaknade tidigt, tidigt i morse att hon välter sig ned på kudde bredvid, hela bakpartiet hamnar i mitt ansikte och så börjar hon kråma sig, vill bli kliad och är bara helmysig.
Vilken tur jag har och ni andra är kanske lyckliga i alla fall.

Fotojobb i morse. Trevliga damer. Ett vanligt gig. På tal om gig: när jag hör det ordet (tycker det låter konstruerat för övrigt) tänker jag på Seamaire. Snart är det dags för en liten USA-tripp. Nyfiken på flygplatsmötet. Blir det som i filmerna?

Magnus har blivit tillfrågad om modellkarriär (kom ihåg vem som sa det först!!!) av en framgångsrik modellscout, typ hysterisk 80-talist. Gissa vad han behöver - bilder. Nu kanske det äntligen blir av. Vet var vi ska plåta.
Jag vet, scouten säger: skicka bara in bilder, morsan eller farsan kan göra det. Men ingen kritik till hans föräldrar men ska det va så ska det va. Eller hur?
Så nu måste Magnus sätta sig framför Youtube och plöja Top modell-avsnitt. Hahahaha! Ett sant nöje för mig men jag vet inte om det är det för honom...
Jag blir galen på försäljare som ringer och vill att jag ska byta telefonabonnemang. När jag säger nej och att jag är nöjd med det jag har replikerar de alltid: vill du inte tjäna pengar?
Vad får de att tro att de abonnemang de erbjuder är bättre än mitt.
Jag blev tvärförbannad och skrek adjö!
Måste hitta på ett bra svar...
Framför allt - varför ringer de till mig. JAG ÄR JU NIXAD!
Fast ibland är reklam att föredra. Igår fick jag ett reklamblad (direktadresserat) från Skopunkten. Nya skor, snygga skor, skitskor egentligen. Jag går dit och tittar. Precis vad de ville och jag med.
So long på ett tag!

Inga kommentarer: