söndag 3 juni 2007

Vad ska jag hitta på?

Det är fantastiskt väder ute. Här sitter jag och önskar att det regnar. En anledning är att jag inte vet vad jag ska göra istället.
Jo inne finns masor av saker att bocka av. Men ute då?
Borde kanske ringa någon. Men vem? Det känns som ett gigantiskt steg att bara ta mig i kragen.
Behöver göra några små, små ärenden sen är jag liksom klar.
I Kungsträdgårn är det fullt ös. På Drottninggatan shoppar folk. I parkerna fikar kompisgäng annars motionerar man.
Och här sitter jag och önskar dåligt väder. Spöstraff.
Jag är helt enkelt oförberedd på detta.
Funderar om det är möjligt med ett stilla sällskap, ni vet man flanerar utan att prata ihjäl varandra.
ÄR, ett varande fast coolt.
Som igår. Beji tittade på nån snowboardsite medan jag putsade fönstret.
Plötsligt fann jag energi att städa bara för att en människa satt tyst i ett annat rum.
Så vill jag ha det - bara idag.

Inga kommentarer: