onsdag 27 juni 2007

Framtiden är vår!

Precis när jag uttalar att livet är trist, kan jag på rak arm radda upp nya saker som jag vill ta itu med.
Jag vill köpa en videokamera, filma korta sekvensker. Rörliga foton.
För vissa bilder i huvudet skall röra sig framåt, i ett flöde. Inte stillbild.
Det vore skoj.
Jag vill djupintervjua min moster i Norge. Hon är full av familjeberättelser och spökiga sådana.
Jag vill läsa mer om adelssläkten Benkestok som vår familj lär vara besläktad med på min mammas sida. (Jag är ingen royalist!)
Jag vill lära mig husapotekets abc, att kunna använda växters läkande kraft.
Jag vill bila i USA, trots att de är galna därborta.
Jag vill fixa vidare i lägenheten.

Under tiden delas det ut stipendier till driftiga personer...

Kolla in en hemsida som jag har gjort - på det bakvända sättet:
http://hem.bredband.net/happyhippie/

Inga kommentarer: