lördag 23 juni 2007

Morden i midsommarnatten

Midsommarafton kom och gick. Jag fick som jag ville - halvtaskigt väder. Ledsen alla ni som ville till skärgården eller ut på gräsmattan och mysa. Jag var självisk i år.
Man kan göra utflykter i alla fall. Vandrade runt med två kompisar ute hos Atroposoferna och spanade in deras fantastiska trädgård. Hur stort som helst.
Och där bredvid den maffigaste eken norr om Sjöbo hittade vi nåt mystiskt.
Någon eller några hade gjort en stor ring, tio meter i diameter med ingång, av bundna ekblad.
En häxring! Woah! Woah! Woah! Sommarsolståndet, ni vet.
Var ringer man och bokar plats i den här klubben då? Lika hemlig som styrelsen i Amway förmodligen.
På tal om Amway - är fixerad vid sekter i allmänhet och scientologikyrkan i synnerhet. Deras skapelseberättelse slår Adam & Eva!
Klicka här om ni vill läsa nåt roligt.
http://user.tninet.se/~haj197g/xenu.html
Hur som haver - vi åt fantastiskt god mat, sill, hemmgjord skagenröra, lax, potatis etc etc.

Kvällen var vikt till en av 80-talets bästa filmer - Wall Street. Jag tror jag har sett den tre gånger nu.
En scen som jag gillar är när de ska omdekorera hans nyinköpta och lyxiga lägenhet. Inredningen sög redan då men musiken andas en sådan självkänsla och framåtskridande - Talking Heads "This must be the place (Naive melody).
Annars kom jag på mig själv att somna. Jag satt och sov med handen på Rödluvans rygg.
Inte av uttråkning men av trötthet givetvis.

Idag fortsätter min svenska Feng shue (vet inte hur det stavas - frankly I don't care) med allt vad det innebär.
Skivor ska upp på vinden och annat skall rensas ut, dammtorkas och göras fint.
Om lite drygt en vecka ska jag till Boden vilket jag inte har fattat. Vid det här laget vet ni - jag vill inte.
Nu är kaffet slut och min dispans vid datorn är slut. Nu är det bara jobb som gäller - i alla fall i några timmar.
bara en fundering: Morden i Midsommer är åter på intåg i den svenska televisionen. Jag undrar: finns det några människor kvar att mörda i grevskapet och om/när ni kikar på den kolla in att skådisarna har svårt att hålla masken när den ofta obegripliga och konstruerade mordplotten rullas upp.
Bara det är värt att kolla in.
Annars är Foyl's war betydligt bättre.
Och Ernst.
Denna Ernst...

Inga kommentarer: