söndag 3 juni 2007

Sveriges mest överskattade

Är det någon som lyssnar på Electric Banana Band?
Själv tyckte jag att de var roliga på 70- och 80-talet. Nu känns de bara totalt out-dated.
När bandet dök upp i schlagern förra året, föll jag baklänges.
Ska vi skicka det här? Fast med tanke på Ukrainas bidrag i år hade de nog fallit i god jord.
Men allvarligt talat – gubbar i leopardkostymer. Hur hot är det?
Gillar barn det här? Jag har inga själva, hänger inte med treåringar längre. Hon är snart tretton år nu.
Det här med vad ungar tycker om är en svår nöt att knäcka.
Electric B Band känns bara som dålig nostalgi. Inte ens jag går igång på sånt.
Till och med låtarna är mossiga.
Men jag ska säga vad jag tycker om Lasse Åberg. Han är Sveriges mest överskattade ”konstnär”.
Varje gång jag reser med SL funderar jag på vad han har fått i lönekuvertet efter att ha designat sätena.
Usch. Fult. Omodernt redan när det kom.

Inga kommentarer: