torsdag 7 juni 2007

Hot in the city

Tjoho. Månadens varmaste dag och det är bara den 7 juni. Med stormsteg närmar vi oss peaken innan vi ens har hunnit dricka vår första öl på utomhusservering. Sen blir det bara mörkare och mörkare.
Sedan undrar folk varför svenskarna tar självmord...

Ute skriker tjejer på flak. De låter som figurer i Sagan om ringen.
Min bästa vän är min fläkt. Till och med Rödluvan ligger vid den.
Köpte tjeckiskt öl på Systemet. Vet inte om jag gillar den. Är det aprikos eller mango vars smak jag känner på tungan? Aprikoser och mango går fetbort.

Önskar att klockan vore tolv på dagen. Har så mycket jag vill göra!

Man brukar ibland säga att "nu kan jag dö" för att man är lycklig särskilt när man äter eller dricker nåt gott. Bortsett från det: jag känner mig alldeles perfect men vill inte dö för jag har inte hunnit se en rekommenderad serie "Carnivàle". Ska visst vara skitbra. Måste se den först, sen kanske...

Ser framemot en kommande fotografering med kläder, människor och garage så jag vill inte dö av den anledningen. + lite andra saker.
Och vem ska ta hand om Rödluvan...?
Vem ska trösta knytet?

Drömde om ma och pa i natt. Tyckte att det var konstigt att de var så pigga. Det var en dröm, silly.
Om ni någonsin åker till Edinburgh ska ni gå på Ghostwalk och bevista The Vaults... Halloween kan slänga sig i väggen. This is the real thing. Inget för 13-åringen då med andra ord.

Promenerade från Medis och hem och blev lite snurrig på kuppen. Vätskebrist. Bälgade i mig tre stora glas cola light och ett stort glas vatten innan jag kunde fungera igen. En sushi slank ned också. Man måste ju äta lunch, eller hur?
Kan konstatera att sushi inte smakar lika gott denna säsong då mitt Kinderägg (tre i ett) inte är i stan. Hon masserar och filar fötter i Boden och gympar nere vid ån. Däremellan funderar hon över livet. Om vilket jag är helt övertygad.

Dagens acceptans: Katter fäller hår. Somliga mer än andra. Så stor är kärleken.
Dagen överraskning: Mailade till Pressbyrån och klagade på gammal choklad och dålig AC. Fick svar att det skall åtgärdas. Choklad ska jag ändå sluta äta men man vill ju orka gå in på Pressbyrån. Den är närmast men varmast tyvärr.
Är det Girlpower eller att göra en Sune?

Inga kommentarer: