söndag 24 juni 2007

Kannibaler und grotesque

Tittade på kannibalfilmer igår med Helena. Hon är tretton år och går i min vänj-dig-vid-skräckfilmer-terapi.
Igår klämde vi en gammal goding, "Jurtjyrkogården" och en relativt ny rulle som trots ringa år på nacken uppnått kultstatus bland somliga - "Ravenous".
Vi avslutade kvällen med "Den vilda jakten på stenen" (då Douglas var ung och kvinnogalen) och en stressande och springande Will Smith i based-on-a-true-story/framgångssagan (i slutet i alla fall) "The pursuit of Happyness" (skall stavas med Y).
Det var så eländigt emellanåt att vi funderade på att stänga av eller i alla fall jag. Ska man försöka sova till sånt elände? Då är det lättare med zoombies och sånt.
Vi fortsatte med frukost och Dogsoldiers. Det blir femte gången gillt för mig!
Dogsoldiers är suverän. Skitiga soldater up against hysteriska werewolves i Skottland.
Helena vill aldrig åka dit.
Jag tycker vi ska tälta.

Nu är jag klar med Linns hemsida.
Jag har gjort det lite bakvänt på grund av bristande kunskaper men nu ser det snyggt ut i alla fall.
Uppdateringar måste jag själv pyssla med just på grund av den något kompliserade tillvägagångssättet.

På mitt kylskåp hänger också en aggressiv att göra-lista.
Här skall göras och strykas!
Jag kan meddela att helgens feng shue har gått över förväntan.

Hasade bort till Lidl för inköp. Ingen lax men kräftstjärtar.
Plötsligt när jag står där bland rödbetorna och tomaterna ser jag nåt groteskt.
En jättekvinna, blond, ful, aslånga ben, artificiella bröst, alldeles för kort klänning, knappt inga ögonbryn (helt ute!!!).
Då ser jag att det är HON en skitjobbig människa från nån omgång av Robinson jag vet inte vilket år men hon var hemsk, äcklig och mycket självupptagen.
Jag stapplar därifrån, vill glo men bör inte, tänker ser hon inte själv...
Men det är det många som inte gör.
Kanske nån tänker det samma om mig.
Men brösten - vet ni hur KONSTIGT det såg ut på NÄRA håll?

Inga kommentarer: