måndag 11 juni 2007

Ladda batteri

Här pustar jag över ett stressigt schema då den ena jobbar bokstavligen för två, andra är krassliga med deadlines hängandes över sig och den tredje har precis lämnat en turbulent arbetsplats som är är en följetong i mediapressen.
Lite mör är jag dock, av värmen och annat.
I kylskåpet ligger tyskt vitt vin på kylning som jag skall festa loss med på fredag. Då har jag hunnit vara hos frisören samt IKEA - då kan man lika väl ta sig ett glas. Innan dess är det jobb och några kaffepauser som gäller och lite lek.
Alla batterier behöver visst laddas, telefon, kamera, blixtar, dator, mellanlagringsenhet och jag själv.

DAGENS FUNDERING
Du är endast helt fri om du inte söker en annan människas godkännande. När du är inte längre tänker att tillfredsställa någon annan eller söka dennes uppmärksamhet, tar du heller inte kritiken personligt.
Sätt upp spegeln och låt orden studsa. Låt den falla till marken med ett icke värdeladdat "jaha, du tycker så".
För det du är och gör kan upplevas som en måttstock där de mäter sig själva. Det skapar panik i oroliga själar men det är deras storm att rida ut.
Så vet man det - dags för övning!

Inga kommentarer: