lördag 30 juni 2007

Filma där du står

Jag befinner mig i ett konstnärligt vaccum just nu. Har gjort det en tid.
En gammal idé poppar upp till ytan i en annan skrud och sätter igång hjulen. Let´s shake some dust, children!
Tänk om man skulle ta och börja filma med en videokamera. Allt möjligt. Bloggfilma, filma katten fast ännu hellre konstnärliga idéer som är mer komplexa med ljud, rörelse och klipp. Ta upp Kristers stafettpinne och fortsätta där jag väste om att Waileth fick mer korv än jag.
Men varför kom jag på det här nu och inte tidigare? Jag hade kunnat förbereda mig inför sommarn och göra skojsiga saker uppe i Boden. Leka lite. Pröva på. Om jag bara hade vaknat...
Så jag ringer några samtal. Finns det en kamera att låna? Eventuellt. Finns det program att tillgå. Ja, absolut.
Vi slänger oss ut nedför pisten som en bred, röd ladugårdsvägg.

Under tiden kan jag givetvis inte låta bli att googla, att klicka hos Scandinavianphoto. Men vilken djungel av prylar. Då får jag backa lite och fundera på vad jag har råd med och vad som verkar vara bäst.
Herre gud - något nytt att lära sig. Har jag tid med det här? Ork?
Javisst!
Sånt är bara duma bortförklaringar.
Let´s shake some dust, children!

Inga kommentarer: