onsdag 27 juni 2007

Det är bara regn hos mig

Visst är det skönt med sovmorgon särskilt när det regnar men ack så kort dagen blir. Klockan är redan tjugo i fem och jag har inte hunnit särskilt mycket. De tunga kartongerna har jag masat upp på vinden så nu kan jag stryka dem från listan. Tjoho liksom!
Måste trotsa regnet och handla frulle tills imorgon.
Annars är det en lugn dag.
Tittade på spökerier på Discovery igår och det var äckligare än normalt.
Inga mardrömmar. Men drömde nåt.

Igår fixade jag min myspace-sida och fick genast kompisar. En blockade jag. Snusk från USA. Lägg av! vill man skrika.
Gå gärna dit och kolla. http://www.myspace.com/ingerbladh
Så nu nätverkar man utav bara helvete. Inte via Amway tackochlov.

Helgen närmar sig med skrämmande steg. Jobbar dubbla pass och det är tur att jag har koll på situationen, så att det går bra. Sedan blir det Boden ett tag. Mygg, evigt ljus och flyttkartonger.
Ja, jag ska sluta klaga.

På tal om avundsjuka - råkade glida in på "Allsång på Skansen" när jag lagade mat igår kväll. Pernilla Wahlgren dyker upp i sin original hårfärg tillsammans med sin son Benjamin.
Visst, han är säkert duktig och kompetent, men vore det inte för att han just är PW:s son, skulle han ju aldrig få de chanser han får kastat till sig. Hoppas äckliga Carolas son håller sig ifrån rampljuset och gör något mer nedtonat men det lär väl aldrig ske. Han hamnar väl i någon barnmusikal och får en lysande super trouper direkt i fejjan utan särskilt mycket svett.
Men så här är det bara.
Att tror nåt annat är förnekelse.
Livet består av kontakter. Ska du klarar dig utan måste du ha egen besin och gärna vara kunnig mekaniker också.
Kanske blir det tydligare i ett litet land som Sverige.
Märkte det redan på 70-talet när jag såg "Barnjournalen". Det var producenterna och skriptans ungar som fick chansen att glänsa i studion. Redan då tänkte jag att det var halvkört med Boden.
Stefan Gunnarsson och några modeller samt en historiker/författare må väl vara undantagen.
Ja, vi är alla barn av vår tid.
Jag har bara svårt att förlika mig med tanken på att vara medioker. Men det är ju det jag är. Nothing more, nothing less.

I Schweiz ska du ha ett ordentligt jobb typ bank (säger de som har bott där) men i Sverige är det "nåt med media" som klingar högst. Ballast. Eller nåt.
Har man inget att komma med, kan man inget kan man alltid svälta och slänga sig i lianer i Malaysia.
Och på tal om det - värst vad det är få dokusåpor nu med negativa förtecken. Nu ska vi hitta nån (Bonde söker fru), nu ska vi sanera ekonomin (Lyxfällan) eller fixa vårt boende (take a pick).
Lite mer uppbyggande och positivt, trots allt.
Är porr-eran över?!
Jippi i så fall.

Hittade en "ny" affär igår nära mig med nästan allt jag behöver inredningsmässigt inför mina blomster/kryddor-inköp i augusti. Tjoho liksom!
Tänkte ta en tur till IKEA imorgon bara för att kolla läget. Så är det gjort.

Nu=dammtorka lite till sedan är jag typ nästan klar. See you.

Inga kommentarer: