tisdag 12 juni 2007

Ketchup-effekten=Niagarafallet

Räknar på fingrarna: när veckan når fredag har jag haft 8 foto-gigs på 8 dagar! Inte illa pinkat, eller hur?
Fläkten går på högvarm och jag är totalt vimsig i bollen. Vet knappt vem jag träffar och för vilken tidning.
Lyxproblem.
Övar mig i att vara i nuet och inte tänka framåt fördå blir det liksom kaos.
När Adobe Bridge konverterar bilder, passar jag på att diska.
När brännaren är igång passar jag på att gå på toaletten.
Tvättkorgens lock går inte att stänga och sockarna blir pälsiga när jag hasar över golvet.
Städa får bli till helgen.
Med andra ord: kom inte hit!

Jobben flödar alltså. Inte nog med det. Bokförlaget Semic ringer och påpekar att jag inte har fått betalt för en arkivbild (tackar, tackar) och Dagen frågar också efter tidigare publicerade bilder. Med andra ord: pengar utan mer ansträngning det krävs att bränna en ny skiva.
Show me the moneeeeeeeeeeeeeeeeeeey!

Förresten - Thomas di Leva är INTE scientolog. Benjamin hade läst fel.

Inga kommentarer: