måndag 15 oktober 2007

Sömnforskare, digitalasändningar och duffeljakt

En sömnforskare sitter på morgonTV och svarar på frågor. Å nej! Det är ju den där ocharmige saken som jag fick fotografera tidigare i vår. Han utstrålar kyla men han kanske inte kan rå för det. Blicken är död. Som på en abborre.
Benjamin sa en gång att han tyckte abborrar var söta.
Håller inte med.

Det analoga nätet är nu helt släckt. Skåne dog i morse. Ser man via UPC som jag gör slipper man lägga ut slantar på en digitalbox - än så länge. De gör nämligen om sändningen från digi till analog så man kan tittta. Snällt.

Här kommer en minilista på folk jag inte vill träffa:
Tom Cruise
Ulf Lundell
Carola
Linda Rosing
Egentligen kan jag göra den jättelång men man har begränsat utrymme på en bloggplats!

Så. Funderar på att lägga allt åt sidan och bege mig ut på en Duffel-jakt. Jag har vissa krav dock: den behöver inte vara äkta - för de är svinigt dyra och finns bara i typ tre färger.
Jag vill ha en mörkgrön, vinröd eller plommonfärgad. Var kan jag hitta sånt? Det får bli H&M, Kapp-Ahl, Lindex och nån tantaffär mittemot Åhléns. Men där lär väl allt vara klarrött med dragning på orange. Huga!
Jag ser inte framemot den här shoppingturen men jag kanske kan göra det i det tempo jag fixar sånt i: bowlingklotets - klyver en väg i folkmassan.
Så. Om du ser en duffel som stämmer in - give me a call.
Ring mig i vilket fall som. Har ny mobil och jag behöver öva in den nya ringsignalen.

Inga kommentarer: