tisdag 3 november 2009

3 nov Jag saknar SCA...

En gång i tiden hade jag en skvallerspalt, Spalthazar von Knabenknossen. Efter varje SCA (för ni som inte vet - medeltidsföreningen)-event skrev jag nåt humoristisk/raljerande om det som hade hänt på den senaste sammankomsten.
Jag vill gärna minnas att det var uppskattat.
Så här i efterhand hade man önskat att internet hade varit stort redan då.
Fan, vad mycket folk jag hade nått med ett enda klick.
Klistrad vid internet. En spindel i nätet. Vilken makt, eh?

Msn:ar med kompis på Gotland. Hon sitter i Nätet. Involverad i föreningen fast lite seriöst på utkanten.
Goddamit!
Hon är ju gift med en tvättäkta arkeolog och är musikforskare på tidig medeltidsmusik. Hur äkta blir inte det?
Så avbryer hon msn:andet, hon ska skjutsa maken till färjan för resa till fastlandet (lämna Avalons dimmor).
Maken ska på Stonehenge-konferens.
"Jag frågade om han skulle ha på sig sin druidkostym men han skulle inte det."
Förmodligen en seriös fråga och ett seriöst svar, om jag känner indivderna rätt.
Jag saknar SCA...

Inga kommentarer: