tisdag 17 november 2009

17 nov Städa kan vara mysigt?

Har hittat en ny favoritkanal, Animalplanet. De räddar pälsdjur från misär. Men det var lite läskigt att se alla loppor i hundpälsen.
Slog över till Malou. I soffan satt söte Mathias Holmgren, ni vet han som tog över micken efter Magnus Carlsson, när han slutade i Barbados.
Han liksom försvann lite och nu fick man veta varför.
Bert Karlsson menar säkert väl men att tvinga på bandet en sångare som de uppenbarligen inte ville ha...
Idag är det sämre väder än på länge. Jag städar i olika omgångar och har monterat upp mina sopsorteringshinkar under diskbänken: kartong, plast och metall samt den vanliga sophinken.
Nu är det rent igen.
Vill inte släpa fram dammsugaren. Vill inte skrämma Djuret. Hon ligger inte uppe på garderoben just nu. Och vill inte jaga upp henne.
Jaja. Man kan skylla på katten när man egentligen är lite lat.
Faktum är att hade jag inte ont i magen skulle jag klä mig för en ruskig promenad i Bellevueparken.
Men här går gränsen.
Argentina ringde igår. En svart katthona har valt ut M & C till nya husvärdar. Gav några tips bland annat sterilisering.
Vad ska flickan heta?

Inga kommentarer: