söndag 15 november 2009

15 nov God mat hela helgen

Jag som har varit så less på min egen matlagning, har blivit servad annans mat hela helgen. Inte så att jag har suttit still och bara ätit. Jag har råddat runt med själva serveringen men LAGAT maten har jag inte gjort. Med andra ord: det har inte varit mina recept, om man säger så. Tacksam för det.
Lunchen igår bestod av medelhavsbuffé:
marinerad fläskfilé med chevré, timjan och pinjenötter
auberginerullader med kryddig tomatsalsa
marinerad broccoli- och apelsinssallad
rostad bröd med tapenade
sallad med vitlöksdressing
olivbröd

Lunchen idag var libanesisk:
skivad oxfilé m grönsaker, kryddad med kummin och kanel
marinerad kycklingspett och champinjoner
ungstektaubergine med tomat och parmesanost
dolme
hummous
myntayoghurt
ajvar
sallad med bland annat halloumiost
pitabröd

Och igår kväll var jag bjuden på fest. Valde fiskmenyn och jag säger bara det: fisken var enormt god...

Att bo själv med sällskap av en ickematkunnig katt innebär att man ledsnar på sin egen matlagning. Lägg då till det årets baskost - ja, då är inte matlagning prioriterat.
Om man säger så.
Höll på glömma att säga att sällskapet var trevligt också.

Inga kommentarer: