tisdag 27 januari 2009

Två saker om vernissaget förbryllar mig. Flera av mina kompisar har missat två saker:
1. Att jag skulle ställa ut ytterligare en vecka (tycker inte att jag har tjatat om annat)
2. Att jag dessutom skulle behöva producera ytterligare nya bilder, att jag alltså inte skulle ställa ut samma bilder.
Märkligt...
Igår hade jag ett snabbt möte med Galleri-killarna, jobbade på eftermiddagen och hade en mysig träff med Carro senare på eftermiddagen. Olika stationer typ.
Idag har jag vandrat runt över Södermalm, genom Gamla stan och stan med Eva R från Boden. Vi har varit inochut på gallerier och mysiga affärer.
Om jag var rik...
Nu är jag kall och hurven.
Ytterligare ett ord som inte användas så mycket söderut. Hurven och pumla. Andra ord: Härke, konkarong och schabbrak.
Åsså Gud-i-London. Det brukar jag säga med betoning på Guuuuuuud. Annars inte alls.
Tittade på ett talk-program igår med den norske Skavlan som programledare. Fastnar alltid när Filip & Fredrik är med. Hurdetnuänär så är jag fascinerad av dem. Petra Mede, som jag inte vet nåt om, verkar vara rolig. Hon ska leda Melodifestivalen. Hej då Luuk!
Lukas Moodyson fick inte mycket syl i vädret men när han väl pratade... En tankefunderare. Drar det imorgon.
Och en annan sak - den om konst - den drar jag också imorgon för nu är jag så provocerad.

Inga kommentarer: