fredag 23 januari 2009

Dagens Dubbel

Dagens spaning: Hot wings finns både på McDonalds och Burger King. Jag kan nu meddela att McD:s variant är betydligt godare men man får bara tre stycken för 18 kr. På Burger K kostar de 19 kr för fyra stycken. Men som sagt - Donkens är bättre!
Min stora favorit bland manliga modeller finns på http://www.stockholmsgruppen.se/ under new faces och heter Magnus A. För honom börjar det gå riktigt bra! Så roligt. Jag blir så glad. Denna helg är uppbokad och kommande dagar nästa vecka likaså. Jag gillar ju killar med långt och busigt hår men hans nya frisyr har verkligen hjälpt honom på traven. Den är dessutom skitsnygg!
Läste om Carola igår. Hon firade visst nåt jubileum förra året, som försvann i den allmänna villervallan. Nu på lördag går ett hyllningsprogram på bästa sändningstid. Ska man skratta eller gråta? Det jag läste var bland annat om hur Carola hade gått med självmordstankar... Ja herre gud. Visst är det märkligt vilken tajming det är på saker och ting. Nu när hon har åkt i kylan med melodifestivals-"fiaskot", måste hon ju för varje pris ta sig in på banan igen. Då kommer hon med ett litet triumfkort. "Så här dåligt har jag minsann mått!"
Vidare: säger i efterhand att hon inte hade checkat med han däruppe om medverkan i Melodifestivalen var så lyckat. Ja, men herre gud - sånt här har jag hört förrut, efterkonstruktioner. Lite lagomt patetiskt när det gäller guds medverkan eller inte. Jag slår vad om att hade man frågat henne då det begav sig, hade hon med klar och fast stämma påstått att han (för det är väl en han när hon pratar?) var med på noterna.
Såg "A mighty heart" igår. Helt ointressant film. Som en vanlig TV-film. Väldigt linjär och raktuppochned. Har väl aldrig gett sken att vara nått annat men trist. Är så trött på terrorism och film om sånt att jag skippar Syriana ikväll (som jag inte har sett) av samma anledning. Kanske ett dumt beslut?
Annars hänger jag tavlor med emulsionstryck idag för att sedan gå på 40-års fest på teatern. Viker min tvätt i natt istället.
Antagligen middagssällskap imorgon. Vad ska vi äta?

Inga kommentarer: