fredag 2 januari 2009

Börjar sakta men säkert komma tillbaka till ett mer normalt tillstånd: utvilad. Det går till en viss gräns sen går det inte längre, fast visst man kan köra på ett tag till men konsekvenserna är upphöjt till tio.

Mitt vardagsrum har förvandlats till ett mörkrum fast det är ljust och inga vätskor bara vatten. Jag gör mina efterlängtade polaroid transfers. Det som är tråkigt är att jag har begränsat med film och polaroid har slutat tillverka den. Dessutom har jag inte så många bra diabilder, som passar för ändamålet. Lite därför det har dröjt. Och nu på slutet ren och skär tidsbrist.
Värst är väl att filmen kommer att ta slut.
Har hört talas om att Fuji har nån Fujiroid-film med samma egenskaper. Men då har jag ingen hållare till den filmen. Det verkar också vara svårare att göra transfers. Det kommer aldrig att bli så fina bilder som finns därute.
Nu är lunchen slut och kaffet likaså. Arbete väntar.

Inga kommentarer: