söndag 25 januari 2009

Denna helg

Det var ett trevligt vernissage igår. Mina utställningspartners var jättetrevliga på alla sätt och vis. En kvinna är från Boden och vi ska shoppa på tisdag - bara en sån sak. Jag ska visa henne affären Turquoise... Hon kommer att dö.
Sålde förresten en tavla. Visar den sedan när den är jpeggad och klar.
Drog hem direkt och lagade middag för min middagsgäst, som snart drar ned till Afrika. Det blev chevréost och valnötter till liten förrätt, kycklingwok till huvud, fruktsallad och jordgubbskesella till efterrätt. I den sista fanns lite kolhydrater men va fan. Rött vin till detta. Rubbet var faktiskt riktigt gott. Sen gav jag bort alla mina utlästa Harry Bosch-romaner. Stackars Aina - hon kanske inte ens vill ha dem. Grädde på moset: "The Dutchess" med Ralph Fiennes och Keira K. Rödluvan gick in-och ut i korridoren i bästa Jum-Jum-stil. Sen försökte jag ta mig igenom "Body of lies" men jag orkade inte. Somnade.
I fredags var jag på 40-årsfest hos Robert & Maria. Plats: Impro-teatern. Det var också jättetrevligt. Träffade lite nytt folk, en del svaga bekanta från teatern som jag denna gång fick chans att snacka lite mer med. Bytte nummer med en snubbe. Han är filmare och jag såg min chans att prya, fast gratis. Erbjöd mig mina tjänster - lät lite illa kanske men det handlar och sladdar, tekniska prylar och annan handräckning. Inget annat!
På festen såg jag en gammal SCA:it - Trygge in real life Paul, vars mondana namn jag hade glömt. Jag skulle bara avsluta matintaget med Amy och gå över golvet och snacka med honom, när jag upptäckte att han hade försvunnit. Måste kolla ett varv med Robert.
En gång i SCA-historien satt jag och Trygge i samma bil ned genom landet, till nåt event. Det visade sig att vi delade samma musiksmak: Ultravox. Just det for igenom huvudet på mig när jag såg han på teatern. Tänk hur hjärnan fungerar. Jag lider ingen brist på den typen av minne direkt.
Om han kände igen mig? Vet inte. Ska fråga Robert. Det kanske var därför han schappade!
Såg bitar av Körslaget nu på förmiddagen. Fick tårar i ögonen när Hannas kör sjöng "I got life" från min all time-favorit "HAIR". Älskar den filmen överallt annat!

Inga kommentarer: