torsdag 1 januari 2009

Jaha. 2009. Utanför mina mörkläggningsgardiner smäller raketer utan förminskad styrka. Funderar på att hasa mig upp på femte våningen men då måste jag blåsa ut ljusen. Tänkte vid ett svagt tillfälle vid åttatiden tidigare ikväll, att gå ut på Sveavägen och titta men jag tror jag skippar det.
Minusgrader.
Varför är inte mitt liv en Mamma Mia-film. Så mysigt att man blir irriterad... Ni fattar. Meryl Streep är värd alla utmärkelser. Hon har en närvaro. Så tydlig och där.
Tänkte skriva nåt tänktvärt om nyår.
Citerar min bror istället, ursäkta den något bittra sidosmaken, som campari:
Varför ska almanackan diktera när jag ska ha roligt?
På tal om att sitta hemma och titta TV. Kommentaren är så klockren.
Ja, varför ska den? Almanckan och vår gemensama överenskommelse. Nu ska jag mosa banan och hallon i äkta LCHF-anda. Inte meningen att det skulle bli så sent - men va fan det är ju bara nyårsafton en gång om året - enligt almanackan!

Inga kommentarer: