onsdag 30 april 2008

Min bröder är snickare och pappa var likvärdigt duktig med vattenpasset. Tro mig när jag säger att jag har sett en hel del virke i mina dagar och hört både såg och hammare när det har varit byggdags.
Därför verkar det mig som om omöjligt att djävulen i Österike kan ha hållit på att bygga och dona i källaren utan att någon har fattat ett dyft.
Mat har sedan burits in och sopor har burits ut. Och ett litet barn har blivit uppbränt i ugnen. Men hallå?!
Är det INGEN myndighet som har undrat att TRE bäbisar har lagts på farstutrappen tillsammans med ett meddelande från den försvunna dottern?
Berättelsen har hål stora som fotbollsmål och hade det varit en film utan koppling till verklig händelse hade storyn inte varit trovärdig.
Verkligheten överträffar verkligen dikten.
Har mamman verkligen inte förstått? Anat? Om så bara lite... Hon måste ju ha förstått att nåt var fel.
Men det är ju inte det konstigaste i det hela. Att en person kan vara så genomrutten ond och elak som den här gubben - det är det som är det verkliga mysteriet.

Inga kommentarer: