tisdag 15 april 2008

Johannes Norlanders arkitektur suger fett!

Har haft ett trevligt litet vandrarhem de senaste dagarna. Sist ut var Isabella från Gotland. Låter som ett drottningnamn. Isabella av Aragon eller nåt.
Inte förrän nu är sängplatsen bortplockad.

Man lär sig nya saker varje dag.
Stockholmstrafiken är inte att leka med. Det tog oss en timme och en kvart att köra 1,1 mil i morse!
SL, kom tillbaka allt är förlåtet.
Har lärt mig en annan sak: köper du terminskort via nätet och tappar bort det, får du ett nytt.

På universitetet är man mycket mackor. Ingen kolhydratbudget där inte.

Hörrni, hörrni! För ett bra tag sedan spillde jag galla över världens fulaste hus, som råkar finnas i Älta. Huset är inte bara fult, opraktiskt och kallt men den ligger på hm... inte det bästa av tomter precis. I en gatukorsning!
När jag stapplade ut från en av min TRE ögonoperationer förra våren, knallade jag förbi ett arkitekturkontor där en bild på ovannämda hus, låg exponerat i fönstret, inramat minsann med nån storts stolthet "titta här vad duktig jag är".
Efter supertrevligt Må Bra-möte igår, bestämde jag mig för att gå förbi där och kolla namnet på stället för att senare googla lite på eländet.
Tjoho! Här är länken, liksom!
http://www.norlander.se/#
Klicka på nr 2 under Projects
Gå in i huset och titta på bilderna och kräks tillsammans med mig!
Googlar vidare och hittar blogg om eländet:
http://davidreport.com/blog/200708/house-alta-by-johannes-norlander/
Vi tycker inte lika kan man säga...
http://hem.feber.se/art/28162/strikta_linjer_nr_johannes_nor/
men här är det tackochlov några som tycker som jag...
Å, det känns som att alla som pressas ut från arkiterturskolor stöps i samma form. Är det konstfacksyndromet?
Grrr!
Nu kaffe - det behövs då sannerligen.
Förresten - jag har skaffat mig en domän och webbplatshotell: www.ingerbladh.se
Snart i bruk på en dator nära dig.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, vad ska man säga...ser ut som nyare och kantigare version av giraffgaragen i Umeå
/A

Anonym sa...

Det är hemskt! Passar inte in i miljön. Fram för bulliga former.