måndag 7 april 2008

I hjärnan samlas drömmarna

Tre av fem - inte dåligt! Johan var sjuk och Marianne upptagen. Vad gjorde vi andra? Käka chili och surrade. Och jag har en hel gryta kvar om nån vill ha middag. Och jag släppte inte iväg dem förrän ny tid var bokad. Carro tog upp budkaveln. Det här blir bra. Bra att samla folk.
Drömde skumma saker i natt. Drömde om Toto. De skulle spela in i en studio och fans hade samlats utanför för att få specialbiljetter in till studion. På lapparna stod det "Huge" as in a huge fan.
Så blev man insläppt i studion. Någon frågade om jag ville ha en biljett. Nja, svarade jag. För tjugo år sedan hade jag stått först i kön.
I studion stod det fem-sex rader av bipgrafsfåtöljer. I stolarna "dansade" folk efter en viss sorts rörelsemönster. Med det ville man indikera att det minsann inte var första gången man blev inbjuden till Totos inspelning.
Regelbundet lämnade bandet studion och gick ut på innergården för att visa sig för den fanskaran som inte hade fått biljetter.
Jag tyckte det hela var bisarrt. En av medlemmarna hade en skinnrock på sig och jag tänkte "så omodernt".
Sen ringde jag till Aida fast jag ringde fel. La på. Men i luren hörde jag en konversation hon hade med en annan person. Hon hade blivit erbjuden att tala i nåt sammanhang hon sa: (var beredd på sjukt) "Jag tänker inte stå på en scen och berätta för en publik hur många jag har legat med!"
Jag la på.
More I needed to know.
Jag drömde att jag var på min gamla arbetsplats. Jag skulle spola av ett stort duschrum. Så för att inte bli blöt tog jag av mig kläderna. Till min fasa upptäckte jag att resten av arbetsplatsen åt julbord och jag skulle spatsera förbi borden iklädd bara badlakan.
Jag skulle inte få något julbord heller för jag tillhörde inte den ordinarie personalen.
När jag vaknade kände jag mig mördbultad.
Nu dricker jag kaffe och väntar på att Benjamin ska komma hit för att bli fotograferad.

Inga kommentarer: