tisdag 29 april 2008

Försov mig. Drömde nåt trevligt antar jag. Slog av klockan och skulle bara slumra en liten stund. Det brukar heta det.
Mycket att göra krockar med fint väder. Idag vinner fint väder. Jag ska göra färdigt Lanzarote, den viktigaste delen i alla fall under dagen men jag hinner en lunch (jag ska ha kaffe-sen frukost) med Marianne på Dramaten-trappan.
Jag har aldrig varit på Dramaten. Hemskt att säga. Har bara suttit på trappen som ett annat fattighjon.
Förresten, statyn av Margareta Krook som står utanför. Den ser lite sjaskig och genomsmutsig ut. Första gången jag såg den trodde jag att det var en uteliggare... Hoppade liksom till av bara förskräckelsen. Kan man vara skitig tänkte jag, innan jag insåg.
Det var Margareta Krook.
Jag vill inte att min staty ska se ut som en uteliggare. Full respekt men jag är väl ändå inte skitig?!
Jätteful staty med andra ord.
Egentligen vill jag säga en massa saker som inte lämpar sig för offentligheten. Man kanske blir svartlistad av SÄPO rättvardet är. Nej, Inger Bladh, så viktig är inte du.
Är nån?
Annars fortsätter mailtrafiken. Måste klura ut hur man lägger Nätverket Brudarnas mail i en särskild lista annars kommer jag att drunkna. Spännande att ta del av innehållet. Det var ett smart drag av mig.
Ibland gör jag smarta drag.
Ibland tänker jag inte alls.
Det är förvånande hur det som oftast blir samma resultat.

Inga kommentarer: