måndag 17 september 2007

Vampyrer hemsöker mig

Vaknade svettig av en dröm om vampyrer. Ett gäng kompisar, lösa bekantskaper, som visade sig vara just blodsugare. Jag tassade försiktigt runt dem, rädd att bli biten. Men de lät mig vara så länge jag inte hotade dem, hotade avslöja dem, hotade att fly.
Sekt?
I vad är jag involverad i som jag måste fly ifrån? Just nu: inga grupper, ingen "arbetsplats", inget gäng, ingen konkret situation.

Toabesök mitt i natten. Rödluvan satt i fönstret utan den röda sparkdräkten. Collagetyg töjer sig - den måste tråklas in. På med tröjan igen.
Drömde om Kulturama, om att blanda vätskor, framkalla film och gå upp tidigt på morgon.
Jag är lat.
Så är det.

Ser vidare på Heroes. Jodå den är bra men det diffar ibland. Inte logiken - det kan man inte begära - men informationsmässigt klarar de inte riktigt av att hålla ihop det.
Köper inte Sylars räd över nejden.

Inga kommentarer: