torsdag 13 september 2007

Jävla teknik!


Idag är jag riktigt trött på teknik. Det har jag varit i flera dagar nu. Det har varit Norton som har lagt av, Må Bras ftpserver pratar inte med min dator, att lägga upp bilder via deras hemsida fungerade inte alls, Linns webbhotells ftpserver använder ett annat system som varken min eller Linns dator fattar något av och informationen fick vi två dagar senare av tekniskt strul.
Det värker i mina armar. Efter yogan skiter jag i det här. Stänger av datorn och går ut i solskenet för här ska köpas smink. Är less att se ut som ett trött lik i sextio årsåldern fast jag precis har rundat fyrtio.
Igår fixade jag håret. Alltid något. Det var inte planerat att bli så mörk, miss i kommunikation men det spelar mindre roll. Det är fint men jag ville ha det ljusare. Skit samma.
Rödluvan stapplar omkring i sina "fina" dräkt. Vill prompt ligga mellan mig och tangentbordet vilket gör skrivstilen något ansträngd.
Städar i datorn. Evighetsgöra. Aptråkigt men måste bereda plats och bringa ordning innan fler bilder matas in. Drunknar.
Jag ville ladda upp en bild på ma som bonde men inte ens det fungerade! Det är den trettonde...
Testade senare och vips!
Fick precis en diffus känsla att planer jag lägger upp kommer att grusas. Att jag ber folk om hjälp men att de faller till föga när det gäller. Jag borde verkligen inte lita på folk men vad ska man göra...
Annars blir man ganska ensam i glashuset. Eller ensammare.

Inga kommentarer: