måndag 10 september 2007

Kastrering och annat trevligt

September. Löven trillar ned på backen. Det är fuktigt ute. Har precis knallat iväg till Djurakuten (less att vara där) med Rödluvan för kastrering. Visst låter det brutalt? Jag ska hämta henne efter klockan två, med tratt och groggy i huvudet.
Har bäddat en säng åt henne här inne i arbetsrummet. Ett jättetäcke ligger och väntar på henne. Passar på att dammsuga nu när hon är borta, så jag slipper skrämma skiten ur henne sedan. Det skulle inte vara så smart.
Imorse vanade hon i ottan och trampade runt mig, helt oförstående över det faktum att maten var borta. Hon tittade på mig med bedjande ögon: snälla, tonfisk eller i alla fall torrisar! Det skar i mitt frukosthjärta.
Annars är det som måndagar är mest, man sätter igång med en rivstart. Hahaha kan man tillägga när det gäller mig.
Annars funderar jag på saker som jag tyvärr inte kan skriva här. Man vet aldrig vem som läser det...

Inga kommentarer: