måndag 10 september 2007

Å, jag lider med min lilla katt! Hon var arg, morrig och helt ynklig när vi åkte taxi hem. Väl ute ur buren, vägrade hon lägga sig på filten för vila. Hon stapplade runt, groggy och trasslade in trattburet huvud bland stolsbenen.
Helt plötsligt fick hon fart och försvann in i datarummet och kissade på sig bland datasladdarna, vilket jag givetvis sedan trampade i. Längst in under bordet satte hon sig ned och bara hängde med huvudet. Jag torkade upp misstaget och la ett täcke bredvid henne och lyfte därefter upp henne försiktigt och la en handduk över.
Nu ligger hon där helt orörlig med tratt på huvudet och bara stirrar tomt ut i luften.
Att kastrera en honkatt är ett betydligt större ingrepp än för en hankatt.
Tigger i Skarpnäck gjorde det förra veckan och han behövde minsann ingen knäpp tratt. Det var bara chop, chop - klart!
Min plan var ju att skaffa en hankatt. Sen åkte jag ut till Nynäshamn och träffade den här sötnosen.
I övrigt ser jag över mina finsanser och förfasar mig över hur dyr denna månad blev. Kastrering, Friskiskort, lite kläder och Argentinaresa - vips! Pengar gone, gone. Det får bli Lidl och ravioli.

Inga kommentarer: