fredag 7 september 2007

Redheads och självgodhet

Grateful dead är ett band från USA som harvar på i knarkdimman. Deras trogna fansskara kallas allmänt för Deadheads. De åker dit Grateful dead åker. Spela roll om det är Sverige mittivintern.
På bilden ovan ser du Redheads, de bryr sig inte alls var Grateful dead befinner sig.
Var på vippen att inte gå iväg på gympan idag. Jag har promenerat tidigare på förmiddagen så helt stillastittande har jag inte varit men jag var mitt uppe i nåt kreativt, att bryta hade jag inte lust med. Precis en halvtimme innan tänkte jag: va fan åsså gick jag iväg. Så jävla jobbigt kan det väl inte vara.
Och det var OK. Efteråt kände jag mig verkligen duktig som samlade ihop grejerna och knallade iväg.
Nu bränner jag skivor, fixar födelsedagspresent och smuttar på vin. Sån härlig fredag.
Rödluvan har fått dispans och sitter rakryggat på skannern. Hennes plats är upptagen av den bärbara datorn.
Jag har haft sån tur med den här katten. Hon är social, snäll, söt, kommunikativ och lättsam. Hon pratar men gnäller inte och hon vill kramas.
Ja, verkligen, visst är ni avundsjuka!

1 kommentar:

Anonym sa...

Sockersött...och ja, vi ÄR AVUNDSJUKA!!! Kattsjuk...pälssjuk...spinn-och-purr-sjuk...
//A