onsdag 26 september 2007

Den gamla goda tiden

Cher hade en stor hit för några år sedan "Walking in Memphis". Vad som stör mitt nördiga hjärta är att hon inte var först och omvärlden har glömt bort det. Låten framfördes i original av kompositören själv en amerikan vid namn Marc Cohn.
Cher la in till nåt speciellt utan plankade den rakt av. Så var det med det.
Marc Cohn kör lite laid back, adult oriented pianopop. Soft och bra.
OK.
När han då 1991 var aktuell med "Walking in Mephis", var han på besök i Sverige.
Jag minns att jag var på Melody som då låg i Kungsan med Laila Dahl och hennes brorsa Per. Det var en dubbelspelning. Den andra artisten var Tori Amos. Och håll i hatten - det var gratis!
Betalade inte ens garderobsavgift men drack en lättöl för tio spänn!
Those were the days.
Spelningen var superbra. Så här i efterhand tycker jag att det var coolt att se två artiser som då precis hade släppt sina plattor och ingen hade hakat på.
Fan, vad snabb jag var.

Nu har Telias kundtjänst börjat med en röststyrd brevlåda. Nu ska du istället för att knappa in knappar som skall leda dig rätt, säga ditt ärende.
Fick ringa om tre gånger för den jävla maskinen fattar inte när man talar TYDLIGT. Tänkt dig gamla Agda, invandrare...
Har dåliga erfarenheter av röststyrda saker. SL:s röststyrda reseplanerare är urusel!

Idol sög lite igår. Tjejerna fegade ur och en del hade valt katastrofala låtar. Särskilt porriga Särla som åkte ut. Haha!

Kollar på bildbyrån. Jag har sålt bilder till USA, Tyskland, Norge och här hemma. Kul, kul!
Ska plåta choklad nästa vecka. Hoppas jag får smaka.

Drömde mardrömmar om Youtube. Går det? Höll på med sortering...

Inga kommentarer: